Page 23 - Informail 292-303
P. 23
COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het
personeel van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,
Suc Fang Liu, Ingrid Murphy & Joost Bloemsaat. CORRESPONDENTEN: Martin
Stentrop, Anna Woltman, Paul van Ginneke & John Rijlaarsdam. COPYDATUM
NR. 302: dinsdag 12 juni 2007. INFO tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email:
a.boers@radioholland.nl
01 juni 2007 Nr. 301, dertiende jaargang
Focus 2011 nieuws: met minder moeite een meer tevreden klant!
en gedrag), basis van de aangedragen knelpunten zullen
• een hogere productiviteit oplossingsrichtingen worden geformuleerd en
• en een betere sturing op bedrijfs, team en deze zullen als basis dienen voor het beschrijven
individuele doelstellingen van de toekomstige processen. Het projectplan is
te vinden op de Focus 2011 Virtual Room.
Zoals door Paul al aangegeven in de Roadshow, De vraag is natuurlijk: Wat gaan onze
worden momenteel binnen het Focus 2011 klanten hiervan merken? Als ons proces goed Het implementeren van de toekomstige
verbeterprogramma de hoofdprocessen van gestroomlijnd is zullen we (met minder moeite) werkprocessen zal de tweede stap worden en is
RHNL beschreven, voor zowel de huidige als de beter aan de verwachtingen van onze klanten gepland te starten na de vakantieperiode. Dàn
toekomstige situatie. kunnen voldoen! Het mes snijdt dus aan twee zal het erop aankomen, want we moeten de
kanten! met elkaar gemaakte werkafspraken nakomen,
Waarom doen we dit? Binnen het kader van willen we onze eerder genoemde doelstellingen
Focus 2011 heeft de managementgroep als Inmiddels is als eerste stap, het project “Process gaan realiseren.
doelstellingen geformuleerd dat onder andere: re-engineering” (het beschrijven van de
• de kwaliteit van de uitvoering van de processen Sales- en Service processen van de huidige- De medewerkers moeten worden opgeleid
echt beter moet, én toekomstige situatie) 25 april jl. van start om volgens de nieuwe werkprocessen te gaan
• de kwaliteit van de invoer van data beter gegaan. Voor het project is Paul Smulders de werken. Hierdoor zijn de nodige tools, waaronder
moet, opdrachtgever. Het project wordt gecoördineerd Axapta, aangepast zodat deze de processen
• er slimmer (efficiënter) gewerkt moet worden door de projectgroep (onder leiding van Dries ondersteunen. Uiteraard moeten we allemaal de
en, Wiersma) en de twee werkgroepen Sales discipline opbrengen om te werken volgens de
• sneller gefactureerd moet worden (verminderd (eveneens onder leiding van Dries Wiersma) en gemaakte werkafspraken. En daar ligt voor ons
de kans op onnodige disputen). Service (onder leiding van Nico van Leeuwen/ als MT, managementgroep en medewerkers nog
Ton van Rees). Deze zijn verantwoordelijk voor een hele uitdaging! Wij houden u op de hoogte!
Dit zal in de toekomst resulteren in: het beschrijven van de processen en het aangeven Heeft u vragen? Email naar transitieteam@
• een lagere werkdruk (a.g.v. inefficiënt handelen van de knelpunten in de huidige processen. Op radioholland.nl!
Grote verbouwing Wiron 1 en Wiron 2 De camera gaat
naar...
Door: John Rijlaarsdam
onder andere nieuwe radars, een nieuwe current
indicator voor de Wiron 1, alle schermen (16)
worden vernieuwd (TFT), nieuwe gyro en
autopiloot, lijnentellers, SSB installatie, CCTV,
VHF scanner, etc.
Deze klus neemt ongeveer 6 weken in beslag,
inclusief een docking, daarna hoopt men weer
jaren met plezier met deze schepen te kunnen
vissen!
De Wiron 1.
Momenteel worden in Scheveningen de Wiron
1 en 2 verbouwd voor een ander type visserij.
Deze schepen vissen al jarenlang als span samen
en zijn ook de schepen die ieder jaar de eerste
haring binnenbrengen.
Ook voor Radio Holland is er een groot aandeel
weggelegd, aangezien beide bruggen geheel
gestript zijn en worden voorzien van nieuwe Rotterdam. Op 08 mei jl. kregen de
consoles, waar ook weer de nodige nieuwe bedrijfshulpverleners van Radio Holland en
apparatuur in geplaatst gaat worden. Dat betreft Een van de Wiron bruggen geheel gestript. Venteville een BHV-opfriscursus.