Page 15 - Informail 248-256
P. 15

COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het personeel
                                                                                  van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,  Raantdew Gad-
                                                                                  jradj & Suc Fang Liu. CORRESPONDENTEN Martin Stentrop, Anna Woltman, Paul
                                                                                  van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam. COPYDATUM NR. 255: woensdag
                                                                                  20 april 2005. INFO tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
       8 april 2005                                                                            Nr. 254, elfde jaargang

                    Waar staan de beste stuurlui...?                                     Internationale
                                                                                     ideeënbus wedstrijd
                                    Door: Paul Smulders
                                                                                             Door: Paul Smulders
      Zoals in de vooraankondiging van de brainstorm   ervaringen opgedaan in de ochtend, werd aan
                                                                                  Het management van de Radio Holland Group
      sessie 2005 was aangegeven, stond deze   de brainstormers gevraagd wat zij zouden doen
                                                                                  heeft in de laatste World News een wedstrijd
      samenkomst in het licht van de uitdagingen die   indien zij de RH stuurman waren voor de
                                                                                  uitgeschreven, waarbij ideeën kunnen worden
      we de komende jaren op ons af zullen zien komen.   komende jaren. Antwoorden varieerden van:
                                                                                  ingediend ten behoeve van RHG.
      Echter, een ieder heeft zo zijn eigen ideeën hoe   •  Roadshow om aan te geven wat er allemaal
                                                                                  Ik wil jullie bij deze herinneren om jullie ideeën
      met die uitdagingen om te gaan, derhalve was   fout gaat als gevolg van niet goed waarnemen
                                                                                  in te sturen voor de volgende International Sales
      besloten om met behulp van een bedrijfssimulatie   van de eigen verantwoordelijkheden
                                                                                  & Service Meeting (ISSM) waar de beste ideeën
      de uitdagingen in een kort tijdsbestek na te   •  Het verhogen van commitment/motivatie
                                                                                  besproken worden. Tijdens de ISSM komen alle
      spelen. Vooraleer de bedrijfssimulatie te spelen,       (hoe??? was nog de vraag)
                                                                                  branche managers bijeen met het management
      werd eerst een korte presentatie gehouden in   •  Het verbeteren van de (onderlinge)
                                                                                  van de holding. Ideeën kunnen ingediend worden
      analogie van de stuurmankunst. Daarna werd   communicatie
                                                                                  onder de volgende categorieën:
      de (on)zichtbare relatie tussen de verschillende   •  Het verhogen van het verantwoordelijk-
                                                                                  •  Verkoop
      aandachtsgebieden van management besproken.   heidsgevoel
                                                                                  •  Service
      Met helaas een uitgedunde groep van   •  Het intensiveren van het “winnaarsgevoel”.
                                                                                  •  Finance
      brainstormers (griepvirus had aardig huis   Wie weet nu eigenlijk welke opdrachten/
                                                                                  •  Logistiek
      gehouden) werd het spel enthousiast gedurende   successen worden geboekt?
                                                                                  •  Human Resources
      2 uur gespeeld. Aan het einde van dit spel werd   Kortom vele onderwerpen die steeds weer terug te
                                                                                  •  IT
      duidelijk of de beste stuurlui zich aan de wal of    voeren zijn op de onderliggende communicatie en
                                                                                  •  PR & Communicatie
      aan boord van de RH boot bevinden. In ieder   de rode draad die onlangs ook in het management
                                                                                  Je input moet bestaan uit een beschrijving van het
      geval bleek er voldoende stuurmanskunst in de   weekend werd behandeld:
                                                                                  idee, argumentatie, onderbouwing en  het moet
      gelederen aanwezig te zijn.                  “gezegd is nog niet gehoord
                                                                                  aansluiten op de SMART principe: Specifi ek,
                                                  gehoord is nog niet begrepen
                                                                                  Meetbaar, Acceptabel, Realistisch en Timing.
                                                 begrepen is nog niet geaccepteerd
                                                                                  De ISSM zal plaatsvinden van 9 t/m 12 mei
                                                 geaccepteerd is nog niet gedaan”
                                                                                  in Rotterdam. De beste ideeën zullen een prijs
                                            Ondergetekende zal de komende maanden de
                                                                                  ontvangen, dus grijp je kans om nu een briljant
                                            nadruk leggen op een verbetering van de inhoud
                                                                                  idee in te dienen dat bijdraagt aan het succes
                                            van de communicatie, waarbij voornamelijk het
                                                                                  van de Radio Holland Group! Stuur
                                            informele aspect aan de orde zal komen.
                                                                                  onderwerpen/ ideeën voor 15 april naar
                                            Ik zie dan ook met tevredenheid terug op
                                                                                  idea@radiohollandgroup.com. Voor meer infor-
      Na de lunch werden de uitdagingen van de   de afgelopen brainstorm sessie en dank de
                                                                                  matie zie World News nr. 14, pagina 4.
      komende jaren behandeld. Op basis van de   brainstormers voor hun enthousiasme en inzet!
                                                                      De Ideeënbus
            De camera gaat naar...
                                            Idee uit de IJmuidense ideeënbus!
                                            Naar aanleiding van een idee van Casper Aafjes in de IJmuidense ideeënbus, is besloten om voor het
                                            nieuwe gebouw van IJmuiden twee vlaggenmasten te plaatsen, zodat:
                                            a. de vlag weer trots voor RH’s deur wappert;
                                            b. het gebouw vanaf de weg ook wat sneller herkend wordt als zijnde Radio Holland.
                                            Zie hier het eindresultaat!





      Willemjan en Anita van der Giesen op huwelijksreis
      met Radio Holland petjes. “We willen iedereen
      bedanken voor de gelukwensen en de bijdrage voor
      ons huwelijkscadeau” aldus Willemjan en Anita.
   10   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20