Page 19 - Informail 248-256
P. 19

COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het personeel
                                                                                  van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,  Raantdew Gad-
                                                                                  jradj & Suc Fang Liu. CORRESPONDENTEN Martin Stentrop, Anna Woltman, Paul
                                                                                  van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam. COPYDATUM NR. 257: woensdag
                                                                                  25 mei 2005. INFO tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl

       06 mei 2005                                                                             Nr. 256, elfde jaargang
                Radio Holland Delfzijl boekt orders                                Koninginnedag 2005
                  geïntegreerde bruggen BlueLine                                           Door: Arnold Ouwerkerk


                                    Door: Frans Rieteco                           Op 30 april stonden mijn partner en ik zoals
      Radio  Holland  Delfzijl  boekte  de  afgelopen   De  BlueLine  brug  is  een  product  van  Imtech   elk jaar voor het huis te wachten op ongeveer
      periode  de  eerste  orders  voor  de  levering  en   Marine & Offshore, waarmee Radio Holland   150  vrachtwagens.  Op  Koninginnedag  is  het
      installatie van BlueLine geïntegreerde bruggen,   sinds enige tijd een samenwerkingsverband heeft.   gebruikelijk dat geestelijk gehandicapte kinderen
      te weten aan:                         Van de serie schepen van Wagenborg zal de eerste   een rit in een vrachtwagen aangeboden krijgen.
                                            in het najaar te water worden gelaten en in de   De  rit  gaat  door  de  gehele  Hoekse  Waard  en
                                                                                  duurt ongeveer 6 uur. Één van de wagens was de
                                            maand oktober 2005 worden opgeleverd. Het   Radio Holland contractwagen met als bijrijders
                                            schip van Rederij H.J. Smit wordt in november   twee gehandicapte kinderen. Het gaf een warm
                                            2005 opgeleverd. De oplevering van het schip   gevoel, de naam Radio Holland bij dit sociale
                                            voor dhr. Van Dam wordt in het 2e kwartaal van   gebeuren te zien. Alle lof gaat uit naar André
                                            2006 verwacht en die van Hartman Marine B.V.   Koppelle,  een  FBI  chauffeur  die  hiervoor  zijn
                                            in augustus 2006.                     Koninginnedag opofferde.
                                            De BlueLine brug bestaat uit ECDIS, Furuno
                                            Radars, een Conning display en een adaptieve        Nieuw rubriek!
                                            “heading pilot” voor schepen tot 2.999 GT. Boven
                                            de 3.000 GT wordt ook een VDR toegevoegd.   De kinderfoto van...
                                            De orders zijn uniek enerzijds omdat het de eerste
                                            BlueLine  orders  zijn  die  Radio  Holland  heeft
                                            binnengehaald.  Anderzijds  biedt  de  BlueLine,
      •  vier schepen van Rederij Wagenborg (Delfzijl),   ten  opzichte  van  een  conventionele  brug,  een
        die worden gebouwd bij Koninklijke Niestern   innovatief  nieuw  concept  van  geïntegreerde
        Sander B.V. in Delfzijl;            navigatie. De integratie van de BlueLine brug is
      •  een schip van Rederij Smit (Capelle a/d IJssel),   een unieke softwarematige oplossing (een aantal
        wordt  gebouwd  bij  Scheepswerf  Ferus  Smit   computers  ‘hangen’  in  rekken  in  de  brug)  en
        B.V. te Westerbroek;                reduceert tevens het aantal beeldschermen op de
      •  een schip van Rederij Hartman Marine B.V.   brug. De navigator staat in dit concept centraal.
        (Urk). Het casco wordt gebouwd bij een Poolse   Hij heeft op de “conning”-positie alle navigatie-
        scheepswerf en afgebouwd op een locatie in   informatie binnen handbereik en hoeft niet meer
        Urk of Lemmer;                      hardwarematig  ‘te  schakelen’.  Radio  Holland   Onze directeur Paul Smulders!
      •  en een schip van de heer J. van Dam (Spijk),   heeft veel vertrouwen in dit nieuwe concept, er   Wie  durft  en  stuurt  ook  zijn  of  haar  baby/
        wordt gebouwd bij Scheepswerf Peters B.V. te   blijkt veel interesse te zijn in de markt, voor nu   kinderfoto naar de redactie? We wachten met
        Kampen.                             en in de toekomst!                    spanning af...

                      Implementatie Axapta bij Radio Holland Netherlands


                                                    Door: André van der Giessen
                            Op 22 april heeft   Tevens heeft al een eerste vooronderzoek plaats   in  een  zo  vroeg  mogelijk  stadium  vestigingen
                            de     officiële   gevonden naar de verschillen tussen België en   en  eindgebruikers  bij  de  implementatie  te
                            kick-off   plaats   Nederland  om  te  bepalen  welke  additionele   betrekken.
                            gevonden van de   aanpassingen gerealiseerd dienen te worden om
                            implementatie   de Nederlandse bedrijfsprocessen goed te kunnen   Om  inzicht  te  krijgen  in  de  Kernel  en  BR1,
                            van  Axapta  bij   laten  verlopen.  Deze  verschillen  liggen  met   hebben  voorafgaand  aan  de  kick-off  reeds  de
      Radio Holland Netherlands. Axapta wordt ons   name  op  het  gebied  van  CRM  en  douane   eerste trainingssessies in Kernel en BR1 voor de
      nieuwe ERP systeem en zal het huidige Triton   functionaliteiten.           proceseigenaren en key-users plaats gevonden.
      ERP  systeem  gaan  vervangen.  Voor  het  zover   Voor  de  implementatie  in  Nederland  zijn  per   We  zijn  nu  gestart  met  de  eerste  fase  van
      is, dient nog heel wat werk door ons en onze   bedrijfsproces  diverse  werkgroepen  gevormd,   het  project,  de  zogenaamde  validatiefase.
      implementatiepartner HSO verricht te worden.  welke  bestaan  uit  een  proces  eigenaar,  zijnde   Proceseigenaren en key-users  krijgen business
      De basis van de implementatie wordt gevormd   een afdelingsverantwoordelijke en een key-user,   scenario’s   toegewezen   (de   huidige
      door  het  voor  de  RHG  ontwikkelde  Kernel   zijnde  een  eindgebruiker.  Tezamen  zijn  zij   bedrijfsprocessen van RHNL) en deze worden
      model.  Hierin  zijn  de  RHG  bedrijfsprocessen   verantwoordelijk voor de implementatie van dat   getest  in  Axapta.  Dit  om  te  kunnen  bepalen
      beschreven  en  de  wijze  waarop  Axapta  reeds   gedeelte van het bedrijfsproces en als team kunnen   hoe onze huidige bedrijfsprocessen verlopen in
      in  België  is  geïmplementeerd,  de  zogenaamde   ze direct inspelen op eventuele opkomende en   Axapta, of er nog eventuele afwijkingen zijn en
      Business Release 1 (BR1).             lopende issues. Uiteraard is het de bedoeling om   hoe deze het beste opgelost kunnen worden.




   Informail 256.indd          1                                           4-5-2005, 16:02
   14   15   16   17   18   19   20