Page 19 - Informail 248-256
P. 19
COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het personeel
van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik, Raantdew Gad-
jradj & Suc Fang Liu. CORRESPONDENTEN Martin Stentrop, Anna Woltman, Paul
van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam. COPYDATUM NR. 257: woensdag
25 mei 2005. INFO tel.: 010-4283387; fax: 010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
06 mei 2005 Nr. 256, elfde jaargang
Radio Holland Delfzijl boekt orders Koninginnedag 2005
geïntegreerde bruggen BlueLine Door: Arnold Ouwerkerk
Door: Frans Rieteco Op 30 april stonden mijn partner en ik zoals
Radio Holland Delfzijl boekte de afgelopen De BlueLine brug is een product van Imtech elk jaar voor het huis te wachten op ongeveer
periode de eerste orders voor de levering en Marine & Offshore, waarmee Radio Holland 150 vrachtwagens. Op Koninginnedag is het
installatie van BlueLine geïntegreerde bruggen, sinds enige tijd een samenwerkingsverband heeft. gebruikelijk dat geestelijk gehandicapte kinderen
te weten aan: Van de serie schepen van Wagenborg zal de eerste een rit in een vrachtwagen aangeboden krijgen.
in het najaar te water worden gelaten en in de De rit gaat door de gehele Hoekse Waard en
duurt ongeveer 6 uur. Één van de wagens was de
maand oktober 2005 worden opgeleverd. Het Radio Holland contractwagen met als bijrijders
schip van Rederij H.J. Smit wordt in november twee gehandicapte kinderen. Het gaf een warm
2005 opgeleverd. De oplevering van het schip gevoel, de naam Radio Holland bij dit sociale
voor dhr. Van Dam wordt in het 2e kwartaal van gebeuren te zien. Alle lof gaat uit naar André
2006 verwacht en die van Hartman Marine B.V. Koppelle, een FBI chauffeur die hiervoor zijn
in augustus 2006. Koninginnedag opofferde.
De BlueLine brug bestaat uit ECDIS, Furuno
Radars, een Conning display en een adaptieve Nieuw rubriek!
“heading pilot” voor schepen tot 2.999 GT. Boven
de 3.000 GT wordt ook een VDR toegevoegd. De kinderfoto van...
De orders zijn uniek enerzijds omdat het de eerste
BlueLine orders zijn die Radio Holland heeft
binnengehaald. Anderzijds biedt de BlueLine,
• vier schepen van Rederij Wagenborg (Delfzijl), ten opzichte van een conventionele brug, een
die worden gebouwd bij Koninklijke Niestern innovatief nieuw concept van geïntegreerde
Sander B.V. in Delfzijl; navigatie. De integratie van de BlueLine brug is
• een schip van Rederij Smit (Capelle a/d IJssel), een unieke softwarematige oplossing (een aantal
wordt gebouwd bij Scheepswerf Ferus Smit computers ‘hangen’ in rekken in de brug) en
B.V. te Westerbroek; reduceert tevens het aantal beeldschermen op de
• een schip van Rederij Hartman Marine B.V. brug. De navigator staat in dit concept centraal.
(Urk). Het casco wordt gebouwd bij een Poolse Hij heeft op de “conning”-positie alle navigatie-
scheepswerf en afgebouwd op een locatie in informatie binnen handbereik en hoeft niet meer
Urk of Lemmer; hardwarematig ‘te schakelen’. Radio Holland Onze directeur Paul Smulders!
• en een schip van de heer J. van Dam (Spijk), heeft veel vertrouwen in dit nieuwe concept, er Wie durft en stuurt ook zijn of haar baby/
wordt gebouwd bij Scheepswerf Peters B.V. te blijkt veel interesse te zijn in de markt, voor nu kinderfoto naar de redactie? We wachten met
Kampen. en in de toekomst! spanning af...
Implementatie Axapta bij Radio Holland Netherlands
Door: André van der Giessen
Op 22 april heeft Tevens heeft al een eerste vooronderzoek plaats in een zo vroeg mogelijk stadium vestigingen
de officiële gevonden naar de verschillen tussen België en en eindgebruikers bij de implementatie te
kick-off plaats Nederland om te bepalen welke additionele betrekken.
gevonden van de aanpassingen gerealiseerd dienen te worden om
implementatie de Nederlandse bedrijfsprocessen goed te kunnen Om inzicht te krijgen in de Kernel en BR1,
van Axapta bij laten verlopen. Deze verschillen liggen met hebben voorafgaand aan de kick-off reeds de
Radio Holland Netherlands. Axapta wordt ons name op het gebied van CRM en douane eerste trainingssessies in Kernel en BR1 voor de
nieuwe ERP systeem en zal het huidige Triton functionaliteiten. proceseigenaren en key-users plaats gevonden.
ERP systeem gaan vervangen. Voor het zover Voor de implementatie in Nederland zijn per We zijn nu gestart met de eerste fase van
is, dient nog heel wat werk door ons en onze bedrijfsproces diverse werkgroepen gevormd, het project, de zogenaamde validatiefase.
implementatiepartner HSO verricht te worden. welke bestaan uit een proces eigenaar, zijnde Proceseigenaren en key-users krijgen business
De basis van de implementatie wordt gevormd een afdelingsverantwoordelijke en een key-user, scenario’s toegewezen (de huidige
door het voor de RHG ontwikkelde Kernel zijnde een eindgebruiker. Tezamen zijn zij bedrijfsprocessen van RHNL) en deze worden
model. Hierin zijn de RHG bedrijfsprocessen verantwoordelijk voor de implementatie van dat getest in Axapta. Dit om te kunnen bepalen
beschreven en de wijze waarop Axapta reeds gedeelte van het bedrijfsproces en als team kunnen hoe onze huidige bedrijfsprocessen verlopen in
in België is geïmplementeerd, de zogenaamde ze direct inspelen op eventuele opkomende en Axapta, of er nog eventuele afwijkingen zijn en
Business Release 1 (BR1). lopende issues. Uiteraard is het de bedoeling om hoe deze het beste opgelost kunnen worden.
Informail 256.indd 1 4-5-2005, 16:02