Page 3 - Informail 292-303
P. 3
COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het
personeel van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,
Suc Fang Liu, Ingrid Murphy & Joost Bloemsaat. CORRESPONDENTEN: Martin
Stentrop, Anna Woltman, Paul van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam.
COPYDATUM NR. 294: woensdag 31 januari 2007. INFO tel.: 010-4283387; fax:
010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
19 januari 2007 Nr. 293, twaalfde jaargang
Focus 2011
Door: Annet Boers
Vier teams, bestaande uit MT en middenkader
leden aangevuld met mensen uit de organisatie
die concreet betrokken zijn bij de betreffende
actie, zijn bezig deze quick wins te realiseren. Te
weten:
• NAW gegevens CRM/Axapta opschonen:
Dick Bakkeren, Henk Middelkoop, Annet
Boers
• Verruimen Axapta autorisaties: Nico van
Leeuwen, Dennis v.d. Sommen
• Disputen aaname & oplossen: Louis
Soeteman, Floris Veen
U heeft via diverse media in onze organisatie organisatie betrokken zullen worden. Ook zal • Trainingen applicaties CRM, Axapta,
kunnen lezen en horen over het Focus 2011 er een transitiegroep worden opgericht. Deze Outlook: Paul Smulders, Rene Gorseman
verbeterprogramma. Via de InforMail zullen transitiegroep zal bestaan uit vertegenwoordigers Aan deze quick wins wordt op dit moment
we u regelmatig op de hoogte houden van de uit alle lagen van de organisatie, die tezamen hard gewerkt, een aantal onder u zal hierbij al
vorderingen, uitstaande acties en eventueel eigenaar zijn van het verbeterprogramma Focus actief betrokken zijn. De quick wins zullen in de
om uw medewerking / input vragen. Maar 2011 en de uitvoering van het verbeterprogramma volgende informail verder besproken worden.
bijvoorbeeld middels de aankomende Roadshow, monitoren, bewaken en bijsturen. U zult van
werkoverleg van uw afdeling of uw vestiging alle ‘milestones’ in Focus 2011 op de hoogte Heeft u vragen, opmerkingen of suggesties,
en intranet. In InforMail zullen we vanaf nu gehouden worden, zoals gezegd via diverse schroom dan niet om deze te bespreken met uw
een vaste kolom aan Focus 2011 wijden. U media, en van alle relevante ontwikkelingen collega’s en uw manager of MT leden. Het moge
zult wellicht zeggen, ik heb nog niet zoveel daaromtrent. In deze editie wil ik de hierboven duidelijk zijn dat alle verbeteringen niet slechts
gemerkt van Focus 2011. Toch is er al het een genoemde quickwins verder kort toelichten. door een paar mensen gerealiseerd kunnen
en ander gebeurt, zoals; management weekend, worden, maar door de hele organisatie. Uw
organisatie onderzoek door de consultants Henk Snel resultaten boeken: Quick Wins! mening, uw bijdrage is daarbij van groot belang.
Meerloo en Rob de Boer van Jansen MC. Tijdens Omdat we in de organisatie merkbaar willen Laat uw stem horen en denk mee. Stel vragen,
dat laatste onderzoek werd geïnventariseerd hoe maken dat snelle verbeteringen mogelijk zijn, geef uw mening. Dit is een kans voor iedereen om
bij Radio Holland wordt gewerkt, hoe mensen is uit een lijst verbeterpunten, ontleend aan de mee te werken aan alle verbeteringen die mogelijk
over zaken denken en wat beter kan en moet. inbreng van medewerkers die een interview zijn om onze organisatie scherp te stellen voor
Paul Smulders heeft op een aantal werkplekken hebben gehad met Jansen MC, een selectie nu en de toekomst. En die nu echt te realiseren.
‘meegelopen’ en zijn bevindingen op rij gezet. gemaakt van vier ‘quick wins’. Een quick win Dat zal niet altijd makkelijk zijn, om met Jansen
Alle managers vertellen aan hun medewerkers is een verbeteractie die met relatief geringe MC te spreken, dit is geen georganiseerde reis,
tijdens recent werkoverleg over de status van inspanning op korte termijn met een redelijk maar een trektocht (vol uitdagingen). U kunt uw
Focus 2011 en over de observaties van Jansen hoge slagingskans in een groot deel van de input ook geven via opinie@radioholland.nl of
MC naar aanleiding van de gesprekken. Er zijn organisatie een merkbaar effect zal opleveren. via de informail redactie. Tot de volgende Focus
vier ‘Quick wins’ gekozen door de management 2011 column!
groep, die nu, samen met diverse betrokkenen
in de organisatie, worden opgelost (hieronder De camera gaat naar...
meer).
RH Vlissingen.
Transitiegroep Op 18 januari jl.
Inmiddels is er een planning voor de komende stormde het zo hard
maanden opgesteld waarin een aantal ‘milestones’ dat de reclamebord
zijn vastgelegd. En in dit artikel ziet u ook het aan de zijkant van
nieuwe Focus 2011 beeldmerk. Dat symbool staat het dak is gewaaid.
voor proactief de juiste koers bepalen en houden De vlaggenmast die
voor Radio Holland, kijkend naar de de toekomst nog op de foto staat,
verbeeld in een horizon. Er wordt ondertussen is ook naar beneden
door het MT en middenkader gewerkt aan gekomen. Er wordt
een verander programma op basis van een visie inmiddels gekeken
en strategie. Als die zijn bepaald, dan zal het naar een nieuwe
verbeterprogramma verder ingevuld worden en gevelreclame.
zullen er diverse ‘verbeterinspanningen’ starten,
waarbij diverse mensen uit alle lagen van de