Page 3 - Informail 292-303
P. 3

COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het
                                                                                  personeel van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,
                                                                                  Suc Fang Liu, Ingrid Murphy & Joost Bloemsaat. CORRESPONDENTEN: Martin
                                                                                  Stentrop, Anna Woltman, Paul van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam.
                                                                                  COPYDATUM NR. 294: woensdag 31 januari 2007. INFO tel.: 010-4283387; fax:
                                                                                  010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
       19 januari 2007                                                                      Nr. 293, twaalfde jaargang
                                                     Focus 2011


                                                        Door: Annet Boers
                                                                                  Vier teams, bestaande uit MT en middenkader
                                                                                  leden aangevuld met mensen uit de organisatie
                                                                                  die  concreet  betrokken  zijn  bij  de  betreffende
                                                                                  actie, zijn bezig deze quick wins te realiseren. Te
                                                                                  weten:
                                                                                  •  NAW  gegevens  CRM/Axapta  opschonen:
                                                                                   Dick  Bakkeren,  Henk  Middelkoop,  Annet
                                                                                   Boers
                                                                                  •  Verruimen  Axapta  autorisaties:  Nico  van
                                                                                   Leeuwen, Dennis v.d. Sommen
                                                                                  •  Disputen  aaname  &  oplossen:  Louis
                                                                                   Soeteman, Floris Veen
      U  heeft  via  diverse  media  in  onze  organisatie   organisatie  betrokken  zullen  worden.  Ook  zal   •  Trainingen  applicaties  CRM,  Axapta,
      kunnen  lezen  en  horen  over  het  Focus  2011   er  een  transitiegroep  worden  opgericht.  Deze   Outlook: Paul Smulders, Rene Gorseman
      verbeterprogramma.  Via  de  InforMail  zullen   transitiegroep zal bestaan uit vertegenwoordigers   Aan  deze  quick  wins  wordt  op  dit  moment
      we u regelmatig op de hoogte houden van de   uit  alle  lagen  van  de  organisatie,  die  tezamen   hard gewerkt, een aantal onder u zal hierbij al
      vorderingen,  uitstaande  acties  en  eventueel   eigenaar zijn van het verbeterprogramma Focus   actief betrokken zijn. De quick wins zullen in de
      om  uw  medewerking  /  input  vragen.  Maar   2011 en de uitvoering van het verbeterprogramma   volgende informail verder besproken worden.
      bijvoorbeeld middels de aankomende Roadshow,   monitoren,  bewaken  en  bijsturen.  U  zult  van
      werkoverleg  van  uw  afdeling  of  uw  vestiging   alle  ‘milestones’  in  Focus  2011  op  de  hoogte   Heeft  u  vragen,  opmerkingen  of  suggesties,
      en  intranet.  In  InforMail  zullen  we  vanaf  nu   gehouden  worden,  zoals  gezegd  via  diverse   schroom dan niet om deze te bespreken met uw
      een  vaste  kolom  aan  Focus  2011  wijden.  U   media,  en  van  alle  relevante  ontwikkelingen   collega’s en uw manager of MT leden. Het moge
      zult  wellicht  zeggen,  ik  heb  nog  niet  zoveel   daaromtrent. In deze editie wil ik de hierboven   duidelijk zijn dat alle verbeteringen niet slechts
      gemerkt van Focus 2011. Toch is er al het een   genoemde quickwins verder kort toelichten.  door  een  paar  mensen  gerealiseerd  kunnen
      en ander gebeurt, zoals; management weekend,                                worden,  maar  door  de  hele  organisatie.  Uw
      organisatie onderzoek door de consultants Henk   Snel resultaten boeken: Quick Wins!  mening, uw bijdrage is daarbij van groot belang.
      Meerloo en Rob de Boer van Jansen MC. Tijdens   Omdat  we  in  de  organisatie  merkbaar  willen   Laat uw stem horen en denk mee. Stel vragen,
      dat laatste onderzoek werd geïnventariseerd hoe   maken  dat  snelle  verbeteringen  mogelijk  zijn,   geef uw mening. Dit is een kans voor iedereen om
      bij Radio Holland wordt gewerkt, hoe mensen   is uit een lijst verbeterpunten, ontleend aan de   mee te werken aan alle verbeteringen die mogelijk
      over zaken denken en wat beter kan en moet.   inbreng  van  medewerkers  die  een  interview   zijn om onze organisatie scherp te stellen voor
      Paul Smulders heeft op een aantal werkplekken   hebben  gehad  met  Jansen  MC,  een  selectie   nu en de toekomst. En die nu echt te realiseren.
      ‘meegelopen’ en zijn bevindingen op rij gezet.   gemaakt van vier ‘quick wins’. Een quick win   Dat zal niet altijd makkelijk zijn, om met Jansen
      Alle managers vertellen aan hun medewerkers   is  een  verbeteractie  die  met  relatief  geringe   MC te spreken, dit is geen georganiseerde reis,
      tijdens  recent  werkoverleg  over  de  status  van   inspanning  op  korte  termijn  met  een  redelijk   maar een trektocht (vol uitdagingen). U kunt uw
      Focus 2011 en over de observaties van Jansen   hoge  slagingskans  in  een  groot  deel  van  de   input ook geven via opinie@radioholland.nl of
      MC naar aanleiding van de gesprekken. Er zijn   organisatie  een  merkbaar  effect  zal  opleveren.   via de informail redactie. Tot de volgende Focus
      vier ‘Quick wins’ gekozen door de management                                2011 column!
      groep, die nu, samen met diverse betrokkenen
      in  de  organisatie,  worden  opgelost  (hieronder       De camera gaat naar...
      meer).
                                                                                                       RH    Vlissingen.
      Transitiegroep                                                                                   Op  18  januari  jl.
      Inmiddels is er een planning voor de komende                                                     stormde het zo hard
      maanden opgesteld waarin een aantal ‘milestones’                                                 dat  de  reclamebord
      zijn vastgelegd. En in dit artikel ziet u ook het                                                aan de zijkant van
      nieuwe Focus 2011 beeldmerk. Dat symbool staat                                                   het dak is gewaaid.
      voor proactief de juiste koers bepalen en houden                                                 De vlaggenmast die
      voor Radio Holland, kijkend naar de de toekomst                                                  nog op de foto staat,
      verbeeld in een horizon. Er wordt ondertussen                                                    is ook naar beneden
      door  het  MT  en  middenkader  gewerkt  aan                                                     gekomen.  Er  wordt
      een verander programma op basis van een visie                                                    inmiddels  gekeken
      en  strategie.  Als  die  zijn  bepaald,  dan  zal  het                                          naar  een  nieuwe
      verbeterprogramma verder ingevuld worden en                                                      gevelreclame.
      zullen er diverse ‘verbeterinspanningen’ starten,
      waarbij  diverse  mensen  uit  alle  lagen  van  de
   1   2   3   4   5   6   7   8