Page 5 - Informail 292-303
P. 5

COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het
                                                                                  personeel van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,
                                                                                  Suc Fang Liu, Ingrid Murphy & Joost Bloemsaat. CORRESPONDENTEN: Martin
                                                                                  Stentrop, Anna Woltman, Paul van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam.
                                                                                  COPYDATUM NR. 295: woensdag 14 februari 2007. INFO tel.: 010-4283387; fax:
                                                                                  010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
       02 februari 2007                                                                     Nr. 294, twaalfde jaargang
                                            Focus 2011: Quick Wins


                                            in  CRM  zonder  eigenaar  (account  manager)   verantwoording van de manager, waardoor
                                            toewijzen  aan  een  accountmanager  dan  wel   minder overdrachtspunten en kortere lijnen
                                            actief  of  inactief  te  maken.  Oude  account   bij de oplossing van een administratief
                                            managers in CRM vervangen door nieuwe. Een   dispuut zullen ontstaan (directe link met de
      Omdat  we  in  de  organisatie  merkbaar  willen   mailing voorbereiden waarin de klantgegevens   QuickWin inzake autorisatie).
      maken  dat  snelle  verbeteringen  mogelijk  zijn,   worden gecheckt met de klant. Herstel interface
      is uit een lijst verbeterpunten, ontleend aan de   tussen  Axapta  en  CRM  voor  aanmelding   Quick   Win   “Verruimen   Axapta-
      inbreng  van  medewerkers  die  een  interview   nieuwe  crediteuren  door  sales.  Dit  loopt  nu   authorisaties” (Door: Dennis van der Sommen
      hebben  gehad  met  Jansen  MC,  een  selectie   weer via CRM en hoeft niet meer met een apart   en Nico van Leeuwen)
      gemaakt  van  vier  ‘Quick  Wins’.  Een  quick   crediteurenformulier (scheelt tijd = winst). Als   Het  systeem  is  momenteel  zo  ontworpen  dat
      win is een verbeteractie die met relatief geringe   de Quickwin is afgerond hoort u meer over de   alle  handelingen  afgebakend  zijn  en  iedere
      inspanning  op  korte  termijn  met  een  redelijk   exacte resultaten!     groep/afdeling zijn eigen autorisaties heeft. De
      hoge  slagingskans  in  een  groot  deel  van  de                           efficiency  wordt  hierdoor  een  stuk  minder  als
      organisatie  een  merkbaar  effect  zal  opleveren.   Quick Win “Training in Applicaties” (Door:   men  voor  een  simpele  handeling  afhankelijk
      Vier teams, bestaande uit MT en middenkader   Rene Gorseman en Paul Smulders)  is  van  andere  afdelingen.  Het  verruimen  van
      leden aangevuld met mensen uit de organisatie   De  Quick  Win  “Training  in  Applicaties”  is   de  Axapta-autorisaties  hebben  we  momenteel
      die  concreet  betrokken  zijn  bij  de  betreffende   opgezet  om  Axapta  en  CRM,  en  de  manier   beperkt  tot  het  aanpassen  van  het  profiel  van
      actie,  gaan  deze  quick  wins  te  realiseren  in   waarop  wij  allen  met  deze  twee  systemen   projectadministrateurs, en niet om gelijk het hele
      januari en februari 2007.             werken, nogmaals een keer onder de aandacht te   proces binnen Axapta te veranderen. Het oplossen
                                            brengen van het RHNL personeel. In de praktijk   van bijvoorbeeld administratieve disputen kan
      Quick  Win  “NAW-beheer  Axapta/CRM”   blijkt namelijk dat er her en der op verschillende   nu  door  Projectadministrateurs  afgehandeld
      (Door: Annet Boers, Henk Middelkoop en Dick   manieren gewerkt wordt, en nog niet iedereen   en  zelfs  voorkomen  worden.Na  het  aanpassen
      Bakkeren)                             maakt optimaal gebruik van de bovenstaande   van de profielen zal een uitgebreide procedure
      Op  diverse  plaatsen  in  de  organisatie  wordt   systemen.  Er  is  gekozen  om  wederom  een   worden gemaakt voor de projectadministrateurs;
      onjuiste output betreffende NAW gegevens uit   trainingsronde  langs  alle  vestigingen  te   hoe te handelen qua invoer in Axapta.
      Axapta/CRM  als  knelpunt  ervaren,  dit  wordt   organiseren om zo al het personeel nogmaals een
      veroorzaakt door het niet structureel (kunnen)   soort opfriscursus te geven. Hiermee gaan we er   Zodra deze Quick Win is afgehandeld kunnen
      beheren van NAW gegevens.             vanuit dat deze kennis update ertoe bijdraagt dat   we ons focussen op andere problemen binnen
                                            er in de nabije toekomst minder fouten gemaakt   het Axapta-systeem.
      Wat zijn de voordelen voor de organisatie als   zullen worden en dat wij allen beter begrijpen
      dit is opgelost?                      wat de gevolgen zijn van verkeerde handelingen
      •  Minder verstoringen van diverse    en/of invoer in het systeem.
        werkprocessen                       In februari zullen de Key Users de trainingen    De camera gaat
      •  Betere mailings                    op locatie gaan geven, en deze trainingen zullen   naar...
      •  Optimale informatievoorziening uit CRM en   voor 1 maart a.s. afgerond zijn.
        Axapta
                                            Quick Win Disputen “Aanname en oplossing”
      Wat zijn beoogde resultaten?          (Door: Louis Soeteman en Floris Veen)
      •  Duidelijkheid in de organisatie over   Na  besprekingen  met  betrokkenen  (Credit
        eigenaarschap van de NAW gegevens   Control  en  disputenoplossers)  zijn  we  nu  op
      •  Duidelijkheid hoe te handelen m.b.t. beheer   het  punt  gekomen  om  de  uitkomst  van  de
        NAW-gegevens CRM/Axapta             besprekingen  om  te  zetten  in  processen  en
      •  Opgeschoond adressenbestand: 80% van de   werkinstructies.
        klanten moet ingedeeld zijn (dus voorzien
        van eigenaar/account manager) en de NAW   De resultaten van de Quick Win zullen zijn:
        gegevens van 50% van de ‘actieve’ klanten in   •  Duidelijkheid over wat een dispuut nu
        CRM dient opgeschoond te zijn.        eigenlijk is: “Een dispuut is een door de klant,
      •  Waar nodig, acties initiëren voor onderhoud   met gegronde reden, betwiste vordering”
        en gebruik van NAW gegevens (IT     •  Duidelijkheid over de inhoud van een
        aanpassingen)                         dispuut, ofwel wat is de rol van Credit
                                              Control bij het aannemen van een dispuut.
      Acties  die  nu  door  de  quickwin  groep  (Dick,   •  Splitsing van disputensoort in
      Annet, Henk met hulp van Erwin, Elza, Jan,   administratieve disputen (op te lossen   Rotterdam!  Donderdag  25  januari  jl.  vierde
      Andre v.d. Giessen en Louis) genomen worden,   door de Projectadministrateurs) en   Marcel van der Hulst zijn 25- jarig jubileum!
      of al zijn opgevolgd zijn bijvoorbeeld: alle klanten   inhoudelijke disputen, op te lossen onder
   1   2   3   4   5   6   7   8   9   10