Page 5 - Informail 292-303
P. 5
COLOFON: Het RHN Infobulletin is een 2-wekelijkse uitgave bestemd voor het
personeel van RH Netherlands. REDACTIE/LAY-OUT: Annet Boers, Erwin Bik,
Suc Fang Liu, Ingrid Murphy & Joost Bloemsaat. CORRESPONDENTEN: Martin
Stentrop, Anna Woltman, Paul van Ginneke, Gerard Hartgers & John Rijlaarsdam.
COPYDATUM NR. 295: woensdag 14 februari 2007. INFO tel.: 010-4283387; fax:
010-4281498. Email: a.boers@radioholland.nl
02 februari 2007 Nr. 294, twaalfde jaargang
Focus 2011: Quick Wins
in CRM zonder eigenaar (account manager) verantwoording van de manager, waardoor
toewijzen aan een accountmanager dan wel minder overdrachtspunten en kortere lijnen
actief of inactief te maken. Oude account bij de oplossing van een administratief
managers in CRM vervangen door nieuwe. Een dispuut zullen ontstaan (directe link met de
Omdat we in de organisatie merkbaar willen mailing voorbereiden waarin de klantgegevens QuickWin inzake autorisatie).
maken dat snelle verbeteringen mogelijk zijn, worden gecheckt met de klant. Herstel interface
is uit een lijst verbeterpunten, ontleend aan de tussen Axapta en CRM voor aanmelding Quick Win “Verruimen Axapta-
inbreng van medewerkers die een interview nieuwe crediteuren door sales. Dit loopt nu authorisaties” (Door: Dennis van der Sommen
hebben gehad met Jansen MC, een selectie weer via CRM en hoeft niet meer met een apart en Nico van Leeuwen)
gemaakt van vier ‘Quick Wins’. Een quick crediteurenformulier (scheelt tijd = winst). Als Het systeem is momenteel zo ontworpen dat
win is een verbeteractie die met relatief geringe de Quickwin is afgerond hoort u meer over de alle handelingen afgebakend zijn en iedere
inspanning op korte termijn met een redelijk exacte resultaten! groep/afdeling zijn eigen autorisaties heeft. De
hoge slagingskans in een groot deel van de efficiency wordt hierdoor een stuk minder als
organisatie een merkbaar effect zal opleveren. Quick Win “Training in Applicaties” (Door: men voor een simpele handeling afhankelijk
Vier teams, bestaande uit MT en middenkader Rene Gorseman en Paul Smulders) is van andere afdelingen. Het verruimen van
leden aangevuld met mensen uit de organisatie De Quick Win “Training in Applicaties” is de Axapta-autorisaties hebben we momenteel
die concreet betrokken zijn bij de betreffende opgezet om Axapta en CRM, en de manier beperkt tot het aanpassen van het profiel van
actie, gaan deze quick wins te realiseren in waarop wij allen met deze twee systemen projectadministrateurs, en niet om gelijk het hele
januari en februari 2007. werken, nogmaals een keer onder de aandacht te proces binnen Axapta te veranderen. Het oplossen
brengen van het RHNL personeel. In de praktijk van bijvoorbeeld administratieve disputen kan
Quick Win “NAW-beheer Axapta/CRM” blijkt namelijk dat er her en der op verschillende nu door Projectadministrateurs afgehandeld
(Door: Annet Boers, Henk Middelkoop en Dick manieren gewerkt wordt, en nog niet iedereen en zelfs voorkomen worden.Na het aanpassen
Bakkeren) maakt optimaal gebruik van de bovenstaande van de profielen zal een uitgebreide procedure
Op diverse plaatsen in de organisatie wordt systemen. Er is gekozen om wederom een worden gemaakt voor de projectadministrateurs;
onjuiste output betreffende NAW gegevens uit trainingsronde langs alle vestigingen te hoe te handelen qua invoer in Axapta.
Axapta/CRM als knelpunt ervaren, dit wordt organiseren om zo al het personeel nogmaals een
veroorzaakt door het niet structureel (kunnen) soort opfriscursus te geven. Hiermee gaan we er Zodra deze Quick Win is afgehandeld kunnen
beheren van NAW gegevens. vanuit dat deze kennis update ertoe bijdraagt dat we ons focussen op andere problemen binnen
er in de nabije toekomst minder fouten gemaakt het Axapta-systeem.
Wat zijn de voordelen voor de organisatie als zullen worden en dat wij allen beter begrijpen
dit is opgelost? wat de gevolgen zijn van verkeerde handelingen
• Minder verstoringen van diverse en/of invoer in het systeem.
werkprocessen In februari zullen de Key Users de trainingen De camera gaat
• Betere mailings op locatie gaan geven, en deze trainingen zullen naar...
• Optimale informatievoorziening uit CRM en voor 1 maart a.s. afgerond zijn.
Axapta
Quick Win Disputen “Aanname en oplossing”
Wat zijn beoogde resultaten? (Door: Louis Soeteman en Floris Veen)
• Duidelijkheid in de organisatie over Na besprekingen met betrokkenen (Credit
eigenaarschap van de NAW gegevens Control en disputenoplossers) zijn we nu op
• Duidelijkheid hoe te handelen m.b.t. beheer het punt gekomen om de uitkomst van de
NAW-gegevens CRM/Axapta besprekingen om te zetten in processen en
• Opgeschoond adressenbestand: 80% van de werkinstructies.
klanten moet ingedeeld zijn (dus voorzien
van eigenaar/account manager) en de NAW De resultaten van de Quick Win zullen zijn:
gegevens van 50% van de ‘actieve’ klanten in • Duidelijkheid over wat een dispuut nu
CRM dient opgeschoond te zijn. eigenlijk is: “Een dispuut is een door de klant,
• Waar nodig, acties initiëren voor onderhoud met gegronde reden, betwiste vordering”
en gebruik van NAW gegevens (IT • Duidelijkheid over de inhoud van een
aanpassingen) dispuut, ofwel wat is de rol van Credit
Control bij het aannemen van een dispuut.
Acties die nu door de quickwin groep (Dick, • Splitsing van disputensoort in
Annet, Henk met hulp van Erwin, Elza, Jan, administratieve disputen (op te lossen Rotterdam! Donderdag 25 januari jl. vierde
Andre v.d. Giessen en Louis) genomen worden, door de Projectadministrateurs) en Marcel van der Hulst zijn 25- jarig jubileum!
of al zijn opgevolgd zijn bijvoorbeeld: alle klanten inhoudelijke disputen, op te lossen onder